Tuesday, July 29, 2008

Om galninger på fotballkamp...

Søndag kveld tok ej turen te stadion for å se Ålesund spille mot Viking. Når man skal på Ålesundkamp er man vanligvis veldig glad når man kommer, men svært deprimert når man går derfra. Resultatet skrive ej ikkje mer om.

Denne dagen stod jeg med de ivrige supporterne. De kaller seg Stormen. Ej vil karaktirisere meg sjøl som ganske aafk patriotisk. Men ej må nok revurdere det litt nå. For folk e jo så ekstremt gærne. Ka får ei 50 år gammel dame til å vise fingeren te dommeren, for en liten feil dommeravgjørelse? Slike middelaldrende dame va det mange av. Skjellsorda hagla. Det som foryndra meg minst e kor dårlig peiling dei ivrigste supporerane har. Når en blir klart felt av en aafk spiller, og Viking får frispark. Hyle folk om at det e filming. Tør faktisk åvedde på at dei som har rørt en fotball minst ganga e dei ivrigste supporterane. Nokke som e bra. Blir bare litt ekstremt....Og aller mest morsomt...

2 comments:

Cathrine said...

Det er derfor jeg ikke er så ivrig når jeg er på kamp, jeg har spilt for mye fotball:P

Janki said...

bra nokken legge igjen kommentar på bloggen min. det sette ej pris på;)